dissabte, 24 d’octubre del 2009

5ª VOLTA A MENORCA BTT

Fa temps que li donava voltes… havia d'anar a Menorca a pedalar. Un país tant bonic l'havia de veure sobre la bici i la millor opció era anar a fer la Volta a Menorca, una pedalada de 3 dies molt ben organitzada voltant part de l'illa i seguint els corriols de Camí des Cavalls (antiga ruta que voreja Menorca i que servia com a defensa i control de l'illa).

Així que 7 valents ens hi vam apuntar; El Jaume, El Valen, La Mònica, l'Albert i jo a pedalar, i l'Isidre i el Jan d'excel·lents acompanyants.

El divendres 9/10 vam agafar l'avió cap a Menorca.

Un cop a Ciutadella vam anar a recollir les bicicletes de lloguer. Unes màquines…! alguns duiem bicis mes bones que les que tenim aquí. Els col·legues de la botiga, en Min i en Sergi, van ser genials amb tot, en Min estava ficat a l'organització i ens va fer cinc cèntims sobre la Volta.

Amb les bicis a punt només faltava anar a buscar els dorsals i el millor lloc era la plaça d'Es Born a Ciutadella; musica, cerveseta, ambient, venda de bicicletes... i una Demo del fabricant de bicicletes Trek. L'Albert i jo ens vam apuntar per provar dues dobles Top Fuel 9.9 EX de carbono en la tercera etapa, un luxe!.

El dissabte 10/10 amb nervis a la panxa… va començar la 5ª volta a Menorca amb sortida i arribada a Ciutadella; gairebé 700 participants, la música a tope i unes gotetes de pluja que no ens van espantar. Vam voltar pels carrers adoquinats de Ciutadella com si fóssim a les festes de Sant Joan i anéssim a cavall, ple de gent saludant, fins que vam sortir del poble.

Rodant per ciment vam arribar a un tram de Camí des Cavalls que ens va portar a la cala d'Ets Alocs. Allà vam agafar un corriol vorejant la costa preciós cap a Cala Pilar, La Vall; llàstima que estava saturat de gent, però ho vam disfrutar. Vam continuar per terreny molt pedregós on les dobles es van comportar com era d'esperar, de conya. El mestre Sensei (conegut com; el Valen) va fer una gran demostració de control on molts van quedar bocabadats. Vam arribar a Ciutadella després d'uns 60 km aproximadament molt contents i satisfets.

El diumenge 11/11 la sortida va ser d'Es Mercadal, zona centre de s'illa. A les 9:30 sortida, música i canya! El segon dia el protagonista va ser el vent, la Tramuntana bufava fort. Els primers trams van ser molt ràpids i la gent anava a tope, fins arribar a la sorpresa del dia, un pujadot del 19% que el vam superar amb un 10. Vam seguir amb "falsos llanos", vies ràpides, fins arribar a la zona de la costa, la platja de Cavalleria, platges de Fornells per Camí des cavalls, corriols amunt i avall, molt pedregós i divertit. Vam acabar a Es Mercadal amb 60 km més a les nostres cames, on ens van obsequiar amb un gelat (el mític polo) de llimona o de maduixa a la nostra elecció.

El dilluns 12/11, l'última etapa!, oooooooohh, el lloc de sortida; Maó.

Va arribar el dia de provar les maquines, les dues Top Fuel 9.9 de test van ser un regal per disfrutar en l'ultima etapa. Com una moto vam sortir, animats i molt motivats vam pedalar per "falsos llanos" per l'interior de l'illa fins arribar al primer avituallament a na Macaret ( bufet lliure de begudes, barretes, fruita… ) a partir d'aquí vam pedalar per Camí des cavalls vorejant la costa direcció Port d'Addaia, on vaig punxar…. aquí ens vam trobar amb l'amic Jordi d'Artès un xicot molt trempat que ens va ajudar molt amablement. Amb la moto a punt vam arribar a l'entrada del parc natural de S'Albufera des Grau, on vam haver de passar en grups de 5, trams a peu, trams en bicicleta i controlats pels Agents Forestals per no erosionar el parc.

Això va fer que es fés molt lent aquest tram i comencéssim a patir si arribaríem a temps per agafar l'avió…

Vam arribar a Es Grau on hi havia l'avituallament sòlid, a partir d'allà quedaven aprox. uns 18 km de corriols guapíssims que no vam poder fer perquè estavem fora de temps i l'organització feia desviar a tothom cap a Maó. De totes maneres nosaltres no haguéssim tingut temps de fer-ho, l'avió ens marxava a la tarda.

Vam arribar a Maó eufòrics. Primer de tot el gelat! llimona o maduixa per triar, després la tristor….m'havia d'acomiadar de la fantàstica Trek que m'havien deixat, això va ser molt dur… però ho vaig fer.

Seguidament a la carpa Specialized del nostre amic Min una convidada de birres per tothom i el trist adéu.

Abans de marxar una paella d'arròs dels nostres amics del restaurant Sa Caldereta ens esperava per acabar de festejar-ho, ara si que s'acabava...

Ja a l'avió amb una barreja de tristor i alegria, cansats, però molt satisfets del que havíem fet ens vam acomiadar de Menorca i dels amics que allà hem fet.

Van ser 3 dies intensos, molt divertits, envoltats d'uns paisatges impressionants i de la bona gent de Menorca. Un 10 a l'organització per la feina feta i la simpatia.

Si mai aneu a Menorca, aneu a veure al Min a la botiga Bike Menorca a Ciutadella, ell us aconsellarà.

L'Equip;

L'Albert; Puro ferro, amb la bici d'enduro semblava una cabra, i amb la Trek el rei. Feien un bon equip amb el Jaume i el Valen. Vaja tres!

El Jaume; Potencia i duresa sense límits, un tot terreny. Amb el seu humor vam riure a tota hora. Darrera del Valen eren els amos de les trialeres.

El Valen; El millor mestre que hi ha, una reverència pel Sr.Sensei, perquè "sense ei" les trialeres es fan molt més difícils.

La Mònica; La que no ens deixa de sorprendre, una "maxine" amb un "hachazo" impressionant. No se li acaba el gas mai, pasi el que pasi.

L'Isidre; L'incansable company de rutes. Moltes gràcies per les paelles, tot un detall!

El Jan; Entremaliat i divertit va ser el nino de l'equip.

I jo, La Sílvia; Molt feliç d'haver compartit tot això amb vosaltres i haver conegut a les persones que ens vàren trobar. Fins l'any que bé.